Strona projektu: www.tnz.most.org.pl/100procentnatury
Cele
- podniesienie poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa poprzez promocję racjonalnych sposobów korzystania z zasobów przyrodniczych obszarów NATURA 2000;
- edukacja ekologiczna społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rozwoju na terenach Natura 2000 poprzez emisję cyklu telewizyjnego, umocnienie pozytywnego wizerunku Natury 2000 w społeczeństwie;
- zwiększenie dostępu do informacji na temat sieci Natura 2000 wśród społeczności lokalnych gmin objętym projektem oraz w społeczeństwie;
- wykorzystanie potencjału poszczególnych ostoi Natura 2000 do promocji gmin objętych projektem;
- zainicjowanie i wypromowanie nowych działań, projektów związanych z wykorzystaniem korzyści jakie niesie obecność Natury 2000 na danym terenie;
- wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań w promocji ekoturystyki.
Grupa docelowa
- lokalne społeczności 10 wybranych gmin będą odbiorcami i beneficjentami lokalnych działań edukacyjnych, promocyjnych, informacyjnych, otrzymają wytworzone materiały, a dodatkową korzyścią będzie dla mieszkańców promocja gminy jako atrakcji turystycznej;
- turyści poprzez możliwość korzystania z aplikacji mobilnych będą mogli w łatwy sposób zdobyć niezbędne informacje na temat odwiedzanego miejsca, a także poszerzyć wiedzę na temat obszarów Natura 2000;
- władze lokalne, liderzy i działacze 10 wybranych gmin przedsiębiorcy działający na lokalnym rynku;
- ogół społeczeństwa poprzez emisję cyklu w telewizji ogólnopolskiej informacje na temat zrównoważonego rozwoju obszarów Natura 2000 trafią do szerokiego grona odbiorców.
Działania
- konkurs dla gmin;
- cykl 10 filmów telewizyjnych;
- przewodniki multimedialne wykorzystujące aplikacje mobilne;
- udział w targach POLEKO 2015;
- konferencja.